IKLAN: Tawaran Menarik UNTUK PENGUNJUNG BLOG INI

IKLAN: Tawaran Menarik UNTUK PENGUNJUNG BLOG INI
TUKARKAN SIMKAD PREPAID ANDA KE SIMKAD PREPAID TONE EXCEL. DENGAN MODAL SERENDAH RM90 ANDA AKAN DIBERI SIMKAD PERCUMA DAN KREDIT RM30. Nak tahu APA KELEBIHANNYA? ANTARANYA: 1)anda topup RM50,percuma kredit RM20, 2)PA INSURAN PERCUMA RM100,000. whatsapp saya 0105014757

Mu Tanya, UAI jawab - Bab Aurat

Mohd Akmal AD
Assalamualaikum ustaz. betul ke kita disuruh menundukkan pandangan kepada wanita walaupun wanita itu menutup aurat dengan sempurna?

Kuliah Jemputan-shortnote kuliah maghrib Ustaz Azhar Idrus di Masjid Darul Iman Kg Lahar Besut Terengganu. Isnin | 24.8.2015


1. Soal jawab adalah ilmu yg sgt memberi manfaat,suatu hari Abu Hurairah duduk bsahaja lalu dia tanya kpd Nabi saw apakah jalan untuk ke syurga?Lalu Nabi saw jawab banyak jalan ke syurga antaranya taqwa dan seumpamanya byk nye jalan nk masuk syurga kalu teganu ade 2 jalan je dok kut darat kut pata ah tp masuk syurga ni banyok jalan ade org masuk syurga sbb solat ade org sbb menderma ade org sbb g haji ade org sbb mengaji ade org sbb wat baik dgn org deh banyoknye jalan tp hok penting skali takut kpd Allah lah.
2. Jadi kite patut takut kpd Allah lah jangan takut ke org,bakpe takut ke org nye,takut biar la krn Allah ni takut ke raja takut ke menteri berat ah kite.Kite ni xdok vip jd kene beramal lah utk masuk syurga raja pun xdok vip jd kene beramal lah sbb nabi kata nk masuk syurga kene takut kpd Allah jd kite nk takut kpd Allah jangan takut ke manusia ni kita takut ke manusia takut ke jkk takut ke pulih takut ke raja berat ah gtu.Jangan takut ke makhluk kene takut kpd Allah.Rama mane org balik mekoh tp balik kg masih takut ke makhluk "kalu aku kate gni kan dokleh ngajor doh xdok sen" krn pitih takut ke manusia berat nanang melainkan babit nyawa bulih kendor skit kalu krn rezeki jgm takut ke makhluk.Allah belaka.Tauhid ni maksud tuhan belaka xdok pun makhluk beri sakit ke beri rezeki ke beri kesenangan ke beri mewah semua dr Allah belaka laka.

Jadual Kuliah Ustaz Azhar Idrus Bulan SEPTEMBER 2015

Jadual Kuliah Ustaz Azhar Idrus Bulan SEPTEMBER 2015
Jadual Kuliah Ustaz Azhar Idrus Bulan SEPTEMBER 2015
Jadual Kuliah Ustaz Azhar Idrus Bulan SEPTEMBER 2015

Jadual Kuliah Ustaz Azhar Idrus Bulan OGOS 2015

Jadual Kuliah Ustaz Azhar Idrus Bulan OGOS 2015

Jadual Kuliah Ustaz Azhar Idrus Bulan OGOS 2015
Jadual Kuliah Ustaz Azhar Idrus Bulan OGOS 2015
 

"RENUNGAN BUAT KITA YANG SEMAKIN TUA"

"RENUNGAN BUAT KITA YG SEMAKIN TUA"
1. Sisα hίdυρ semakin pendek:
*yg boleh kita makan, makanlah;
*yg boleh kita pakai, pakailah;
*yg Ingin kita beli, belilah;
*kalau masih mampu memberi, berilah;
*masih mampu berbagi, berbagilah.
Kerana semua yg ada tidak boleh kita bawa ke kubur. Jangan khuatir dgn ahli waris, Allah yg akan mengatur rezeki selagi mereka berusaha. Nikmatilah hίdυρ ini dgn pasangan kita selagi masih ada.
2. Sehari berlalu, umur berkurang sehari. Bila kita lewati hari ini dgn berbahagia, kita sangat beruntung, berbuat baiklah & selalu mengucap syukur, kerana kita tdk tahu bila kita akan dipanggil 'pergi'.
3. Waktu cepat berlalu, hidup itu sangat singkat dan susah. Dalam sekejap kita memasuki masa tua, itu PASTI !
4. Bila membandingkan ke atas, kita akan selalu merasa kurang; membandingkan ke bawah, kita merasa lebih; bila kita mampu merasa cukup dan mensyukuri apa yang kita punya, kita pasti bahagia. Bersyukurlah dengan apa yg kita ada. Manfaatkan ia sebaiknya.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Mung Tanye, UAI JAWAB

LANGSUNG DARI MEKAH(JIKA TIDAK BOLEH LOAD,SILA REFRESH PAGE)

LANGSUNG DARI MEKAH.sila klik disini xxxxx

Dapatkan Domain dan Hosting Termurah di Malaysia

Malaysia Web Hosting

GUNALAH PAYPAL UTK BISNES ANDA

Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.

USTAZ AZHAR DI FACEBOOK

CERAMAH DAN KULIAH TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ

Langgan Sekarang:

Senarai Pengedar VCD Yang Sah

Che Mohd : Kuala Terengganu : 019 927 4186/017 910 0958
Tg Yong : Kuala Terengganu : 013 950 4919
Nazri : Losong : 019 925 6156
Abd Rahim : Batu 6 : 017 966 0266
Ju : Kuala Ibai : 019 991 5568
Ahmad Jefri : Dungun : 013 980 7076
Mohd Zahariza : Kemaman : 019 989 2325
Rosli Ngah : Pasir Puteh : 013 989 8867
Rashid Ismail : Kelantan : 017 930 0470
Haji Man : Kelantan : 012 908 3958
Zam Abd Wahab : Endau/Mersing : 016 776 8789
Hj Hashim : Kuantan : 019 982 4009
Annuar : Temerloh : 019 931 6843
Khairul Azha : Melaka : 019 245 7253
Jafry : Johor : 013 755 6016
Aizat : Kedah : 019 512 1064