IKLAN: Tawaran Menarik UNTUK PENGUNJUNG BLOG INI

IKLAN: Tawaran Menarik UNTUK PENGUNJUNG BLOG INI
TUKARKAN SIMKAD PREPAID ANDA KE SIMKAD PREPAID TONE EXCEL. DENGAN MODAL SERENDAH RM95.40 ANDA AKAN DIBERI SIMKAD PERCUMA DAN KREDIT RM30. Nak tahu APA KELEBIHANNYA? ANTARANYA: 1)anda topup RM50,percuma kredit RM10 DAN DATA 1.5GB, 2)topup RM30, PERCUMAD DATA 1GB UNTUK 1 BULAN, TAKAFUL PERCUMA RM50,000. KLIK LINK DIATAS

Koleksi Short Note Kuliah (ustaz Azhar Idrus)

Assalamualaikum ... Kuliah UAI di Surau Pak Tuyu (03/02/2012)-Kitab Muhimmah Al-mawa'izd Al-Badi'ah ... Bab-(ini suatu tanbih pula) tatkala kita ketahuailah daripada segala jalan yang jadi kebiasaan atas segala orang yang berkahwin -m/s;92/93

1.cari rezeki adalah ibadah

2.ibadah umum kita tidak akan diterima sehingga selesai ibadah khusus
3.mencari rezeki dan susah mengtarbiah anak dapat pahala yg besar dlm rumah tangga

4.biar betul dulu aqidah kita baru solat diterima Allah
5.x sudah kalu kita duk dalam dunia ni pagi petang siang malam cari rezeki jer ...
6.cari rezeki yang halal jgn cari rezeki sahaja... Pepatah melayu 'rezeki jgn ditolak' kena tambah sikit"rezeki halal jgn ditolak"
7.bila niat nak cari yang halal dapat doh pahala..
8.satu suap rezeki yg halal masuk dlm mulut isteri kita sama mcm kita bagi satu sedekah kat fakir miskin
9.satu kali sedekah, balasan syurga kita
10.setengah daripada pendapatan/gaji yang kita dapat adalah untuk org lain juga, jgn tamak untuk kita seorang sahaja
11.sedarlah lah, kita sekarang ni sedang menuju ke lubang kubur .. Jadi duit banyak x guna, pahala yg banyak lebih bermakna
12.bila hidup x sempat nak derma dan sedekah, balik awal lass kita
13.bila bernama suami, ingatlah kita akan memikul tugas yg amat berat
14.Saidina Abu Bakar bila dilantik menjadi khalifah, menangis beliau pasal dia tahu, barang siapa yg dilantik menjadi pemimpin maka pisau dah berada dilehernya ..
15.semua kamu wahai suami pasti akan ditanya oleh Allah akan setiap orang yg dibawah jagaan kamu ..


16.semua perempuan yg bergelar isteri akan ditanya jugak oleh Allah kerana dia adalah penjaga dalam rumah suami dan anak2
17.anak yg dihadapan kita tutup aurat dan dibelakang kita dia buka aurat .. Terlepas dah mak ayah dari pertanyaan Allah di akhirat kelak ...
18.gembira dan duka kena ada kerana tanggunjawap menjadi suami adalah berat.
19.kita kahwin dgn perempuan bkn kerana suka dan gembira semata2, adalah jugak kerana dialah(isteri) harimau dan ular bisa yg akan patut suami siang dan malam
20.seksanya suami untuk mengtarbiahkan isteri dan anak .. Dpt pahala yg besar .. Sabar lah wahai suami
21.bila bergelar isteri jgn suka sangat kerana mung mungkin juga akan dpt suami seorang harimau jadian
22.lelaki akan buat baik bila nak gi meminang atau risik pompuan .. Ingat org puan tipu belaka tu, dia x akan tunjuk perangai sebenar .. Tu di suruh risik dulu ngan member2 atau sedara dia...
23.jinakkan suami atau isteri mu yg berperangai harimau ke, ular ke biar jadi kucing ...
24.kena ingat bila menjadi suami, isteri, masing2 semua ada tangungjawap yg akan ditanya oleh Allah nanti .. Buat lah betul2
25.org pompuan kena mintak maaf selalu dengan suami, jgn time raya jer cium tangan mintak maaf, seolah2 selepas solat raya suami mu akan meninggal dunia.
26.isteri ni sebenarnya lebih gagah daripada suami lagi.
27.isteri yg sabar bila dapat suami yg jahat pahala sabar nya sama dengan asiyah isteri firaun yg x pernah tunduk pada suaminya yg jahat..
28.pompuan yg dah x boleh sabar dgn perangai suaminya pergi ke pejabat agama ..
29.perempuan cerainya adalah dari mulut qadi..


Soalan

1.hukum buang abu Al-Quran dalam laut?
-x ada sebarang hadith, ulama beristihad tidak disuruh dibuang ke laut, cuma yg paling afdhal nya ditanam, x ada ulama kata wajib dibuang ke laut

2.keutamaan muslimat dlm perjuangan islam dan dlm gerak kerja islam .. Adakah satu kemestian?
-wajib keatas org lelaki sahaja,orang pompuan x ada salah nya kalu nak tolong tp kena jaga tatatertib seorang muslimah.

3.hukum penulis buku mengharamkan di copy dan disebarkan ?
-ulama ckp dah "hak hak mencetak terpelihara", maka wajib mintak izin.Mengambil untung atas kesusahan org lain adalah haram tp kalu untuk buat belajar dibolehkan

4.hukum jaga langkah bendul , adakah patut diamalkan?
X ada dlm nas dan syarak, silap orang melayu kita dan budaya ni x patut diamal kan dlm masyarakat

5. Musafir pada hari jumaat dan cara nak buat solat jamak?
-jumaat boleh dijamak dgn asar tp mestilah dilakukan selepas solat jumaat untuk jamak asar iaitu jamak takdim sahaja ..

6.Hukum org kafir derma darah dan kita guna darah tersebut?
-bila masuk dlm tubuh kita hukum nya harus dan org islam x jadi kafir kerana darah tersebut

7.hukum letak doa masuk tandas dlm tandas?
-x boleh kena letak kat luar tandas

8.adakah sukar dpt syurga kalu x berdakwah?
-syurga untuk org taat pada Allah, syurga ni byk cara nak masuk bkn satu saja .. Melaluai solat, puasa, berjihad, berdakwah dan sebagainya

9.hukum lelaki amik kursus dlm perbidanan?
-hukum nya haram kerana tu kerja org pompuan, tp kalu saja2 nak belajar hukum nya harus

10.hukum makan makanan yg bekas yg dimakan oleh pompuan bukan mahram?
-x dop masalah .. Boleh

11.hantaran belanja kahwin seutas rantai, bila mati kelak adakah suami ada hak keatas rantai tersebut?
-rantai tersebut jadi milik isteri, kalu mati nanti , ayah isteri, mak isteri, anak2 dan suami akan dapat tarikah harta peninggalan nya

12.hukum pasang mp3 al-quran dalam tandas yg tidak dipakai lagi?
-x haram selagi tandas tersebut tidak dipakai/digunakan lagi

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Mung Tanye, UAI JAWAB

LANGSUNG DARI MEKAH(JIKA TIDAK BOLEH LOAD,SILA REFRESH PAGE)

LANGSUNG DARI MEKAH.sila klik disini xxxxx

Dapatkan Domain dan Hosting Termurah di Malaysia

Malaysia Web Hosting

GUNALAH PAYPAL UTK BISNES ANDA

Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.

USTAZ AZHAR DI FACEBOOK

CERAMAH DAN KULIAH TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ

Langgan Sekarang:

Senarai Pengedar VCD Yang Sah

Che Mohd : Kuala Terengganu : 019 927 4186/017 910 0958
Tg Yong : Kuala Terengganu : 013 950 4919
Nazri : Losong : 019 925 6156
Abd Rahim : Batu 6 : 017 966 0266
Ju : Kuala Ibai : 019 991 5568
Ahmad Jefri : Dungun : 013 980 7076
Mohd Zahariza : Kemaman : 019 989 2325
Rosli Ngah : Pasir Puteh : 013 989 8867
Rashid Ismail : Kelantan : 017 930 0470
Haji Man : Kelantan : 012 908 3958
Zam Abd Wahab : Endau/Mersing : 016 776 8789
Hj Hashim : Kuantan : 019 982 4009
Annuar : Temerloh : 019 931 6843
Khairul Azha : Melaka : 019 245 7253
Jafry : Johor : 013 755 6016
Aizat : Kedah : 019 512 1064