Ingin Dapat Income Sampingan Tiap-Tiap 21hb? Ramai yang dah dapat sehingga beribu-ribu ringgit, malahan ada yang dah dapat berpuluh ribu ringgit, tiap-tiap bulan pulak tu.

JOM jadi GENG JKKK ceramah USTAZ AZHAR IDRUS TERKINI ONLINE

Assalamualaikum..Nota Kuliah Maghrib Ustaz Azhar Idrus ( Original ) di Masjid Pinang Merah,Paka. (3/09/2012)

 Kitab Nasihat Agama Dan Wasiat Iman - 

Bab: " Panjang Umur Dalam Ketaatan "

1. Umur adalah kesempatan hidup yg ditentukan Allah Taala kepada HambaNya,jd gunakanlah umur yg ada utk tunduk patuh dan taat pada Allah.

2. Umur tidak dijual dimanapun,tak boleh disambung melainkan jika diizinkan oleh Allah.

3. Orang yg byk amal dan taat akan mendapat kerehatan di akhirat kelak.

4. Kita tak boleh berharap pada amal yg kita lakukan skrg,amal kita t'sangat lemah berbanding para sahabat dan para solehin,kita hanya boleh mengharapkan kasih sayang Allah..siapa yg berharap kasih sayang Allah maka Allah akan bg kasih sayang pdnya.

5. Tak salah jika kita b'doa utk panjang umur,tp bila umur dah panjang biarlah m'jadi hamba Allah yg soleh.

6. Siapa yg b'buat dosa dan tak taat pada Allah akan b'dukacita pada hari akhirat.

7. Di akhir zaman ini umat manusia lebih taat pada hukum dunia dari hukum Allah..tak takut dan patuh pada perintah Allah.

8. Islam tak sekat kita utk b'hibur atau b'sukan,tp jgnlah sampai melampaui batas,time org ajar agama pakat2 la gi dengar..ini tidak,surau sebelah rumah pun tak gi.

9. Lenim timbul pulok "Gangnam style",abis pakat ikut belake..aksi mcm tarian lucoh,kalu pakai telekung dok comey joget gitu..mestila kne pakai seksi..tibe-tibe ade pulop org agama kate dok ape joget gitu..kalu bodo duk diam!!kalu bini mu joget gitu dok ape la!doh kalu anok mu yg joget!!???jd geng 6 jahanam teruh!


-----------------------------------------------------------------


Bab: " Bahaya Menangguhkan Ketaatan "


1. Firman Allah Taala " Tujuan Aku ciptakan manusia adalah untuk menjadi khalifah dimuka bumi "

2. Lening yg lawan islam adalah org islam sendiri,yg lawan hudud org islam,yg tutup pondok org islam,yg roboh masjid pun org islam jugok!mereka ini bukan khalifah Allah!!kerana seorang khalifah tidak akan menentang islam!!time raye dia raye jugok!mabuk air tapai ke mende mu ning!

3. Sesiapa yg tak suke hukum islam diatas muke bumi ini,tentang hudud dan hukum hakam Allah maka tiada islam baginye..!!

4. Orang buat ceramoh agama tak gi dengor!mcm takdok hok sebagai org islam,serupa la mcm org yg takdok agama yg duk dlm hutan tu!tp taing cari makang kedaroh ujan lebat mu gi lagi!

5. Buleh duit seribu dua sebulan tp jd jahil sapa mapuh!ke mu ingat pitih boleh buat mu t'lepas dari api nerake!

6. Tak salah mu cari makang tp jgn lah sampai p'hambakan diri pada duit,kang Tuhan suruh mu jd hambaNya..yg bg makang sumbat dlm lubang tekok mu hari-hari tu sape??!!ke kerajaan?!sapa takut nok mari surau masjid,bila pencen baru la nok mari!.

7. Padan dok mu buleh 2,3 ribu sebulan kalu mu dok mari surau masjid?mu takdok otok ke mende!!mari dgr sekejap pun tak buleh!mu dok syukur ke umur dan oksigen hok Tuhan bg mu sedut tu.!!ke mu nok tunggu mampus kerah baru mu nok mari!!

8. Ni gok umur 60 tahun baru nok gi masjid,baru belajor bab air mani!padahal air mani takdop setitik haram doh!

9. Dalam kubur kite akan kena soal 7 hari 7 malam,soalan bertambun-tambun akan ditanya,tp kita nok mampus esok skrg pun tak blajo agama!mu nak jawab ape dlm kubur!!kalu kate mu bodo mu maroh!!


==============================


- Soal Jawab Agama -



1) Ape hukum budak pondok pakai seluar jeans?

- kalu pihak pertadbiran tak benarkan tak boleh pakai,kalu pakai maka telah langgar peraturan..jd satu kesalahanlah.


2) Apakah hak mertua kpd menantu,menantu kena taat ke?

- anak pompuan yg blm kawin wajib taat pd ibubapa,bile dah kawin wajib taat pada suami pulak..menantu tak wajib taat pada mertua,tp jika kurang ajar menantu tetap dpt dosa.


3) Apakah maksud "li'an", kwn saya tanye saya..jd saya jwb la lubang kubur,btl tak?

-"li'an adalah suami yg menuduh isteri b'zina,suami akan dikenakan 80 sebatan jika tak b'sumpah b'cakap benar.


4) Boleh tak salam dgn pak saudara dan mak saudara sabit?

- kakak mak kita,adik mak kita,abg mak kita adalah mahram kita,tetapi suami atau isteri mereka adalah bkn mahram dgn kita..tak boleh salam.


5) Bagaimana hukum berimamkan imam yg sebut takbiratul ihram tak betul?

- jika dia tak boleh sebut dgn betul kerana pelat sah solatnya,tp dia tak boleh jd imam..


6) Imam bg salam lepas solat "assalammataalaikum" sah tak solat?

-makmum tak t'libat jika imam sebut begitu,ke mu saloh dgr?kalu mu dgr gitu biarlah sampai 5 org lg yg dgr jgk,lps tu tegurlah imam..kalau imam tak nak dgr mu ambik imam tu rendam dlm kolah!


7) Hukum guna air "chor"/air longkang utk berubat?

- mcm cerite Do Re Mi mu ning,btl ke boleh sembuh dgn air chor?tak boleh berubat dgn benda kotor dan jijik.


8) Betul ke hadis Nabi tentang sapu muka lepas solat?

- hadis ini dhoif,disebut oleh Imam Nawawi bahawa sapu muka lepas solat boleh diamalkan.


9) Betul ke Imam Nawawi marah kita buat tahlil?

- tipu belake!tidak ada pun dlm kitab Imam Nawawi sebut gitu,yg ada kalu kita jemput org utk menangis kat tempat org meninggal.


10) Hukum solat pejam mata?

- hukumnya tak napok ape-ape ,kalu pejam mata itu buat kita khusyuk maka tak jd makhruh.


11) Kalu buat gerak mulut je ketika bace surah dlm solat,sah tak solat?

- sah solat,melainkan kalu baca al-fatihah sbb al-fatihah adalah rukun qauli..


12) Saya keje kat pelantar myk dilaut,ape hukum saya tak solat Jumaat?

- jadi kalu dua mggu dilaut maka dua kali Jumaat la mu tggl..hukumnya tak dosa,blh solat zuhur sebab kat laut payah nk solat Jumaat dan keje sedut minyak kat laut ni fardhu kifayah..kena jg selalu takkan mu nak tutup paip pulok, yg dosa jika mu sengaja mintak nk duk kat laut sbb tak nak solat Jumaat.


13) Bagaimana nak buat jika tgh ambik wuduk tiba-tiba kita kentut,nk terus ambik wuduk atau teruskan kentut?

- jwbnya tiada nas dlm perkara ni,cermatlah dlm ibadah..jika kentut ambiklah wuduk semula,kerana kentut m'batalkan wuduk.


14) Beli buku agama tp baca tak abis lg beli buku lain pulak,dosa tak?

- tak wajib pun habiskan baca buku agama,tak haram..yg akan ditanya ilmu yg kita tahu tp tak diamalkan.

Wallahu'alam..Semoga bermanfaat untuk kita semua,silakan share..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Mung Tanye, UAI JAWAB

LANGSUNG DARI MEKAH(JIKA TIDAK BOLEH LOAD,SILA REFRESH PAGE)

LANGSUNG DARI MEKAH.sila klik disini xxxxx

Dapatkan Domain dan Hosting Termurah di Malaysia

Malaysia Web Hosting

GUNALAH PAYPAL UTK BISNES ANDA

Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.

USTAZ AZHAR DI FACEBOOK

CERAMAH DAN KULIAH TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ

Langgan Sekarang: