IKLAN: Tawaran Menarik UNTUK PENGUNJUNG BLOG INI

IKLAN: Tawaran Menarik UNTUK PENGUNJUNG BLOG INI
TUKARKAN SIMKAD PREPAID ANDA KE SIMKAD PREPAID TONE EXCEL. DENGAN MODAL SERENDAH RM95.40 ANDA AKAN DIBERI SIMKAD PERCUMA DAN KREDIT RM30. Nak tahu APA KELEBIHANNYA? ANTARANYA: 1)anda topup RM50,percuma kredit RM10 DAN DATA 1.5GB, 2)topup RM30, PERCUMAD DATA 1GB UNTUK 1 BULAN, TAKAFUL PERCUMA RM50,000. KLIK LINK DIATAS

Kuliah Maghrib Ustaz Azhar Idrus ( Original ) Masjid Simpang Empat Chendering. (28/08/2012)


Assalamualaikum..t,lebih dahulu admin mohon maaf kerana tak sempat siapkan sesi soal jawab kuliah diatas sebab yg tak dapat dielakkan.. 
 Kitab Munyatul Musolli..

Jika nak bertaklid sesuatu hukum biarlah dgn ilmu,bila ada ilmu ianya akan memudahkan kite,ilmu2 bukan t,letak dlm kitab saja,tetapi biarlah t,letak jugak dlm hati2 kite,ada kitab tp buat perhiasan kat dlm almari tiada gunan
ya..

Ilmu yg benar dan tidak mengarut boleh kite pelajari dgn byk sekalipun ianya adalah ilmu dunia,tetapi jika ilmu itu adalah ilmu yg mengarut,belajar sikit pun boleh jd mereng terus.
"ilmu yg benar ibarat cahaya yg disuluh ke dalam bekas,tetap masuk didalamnya tanpa terpelanting ke luar"

Bab: "Orang Yg Meninggalkan Sembahyang 5 Waktu Berdosa Besar"

1. Pemerintah akan menanggung beban yg berat dan dosa yg besar jika rakyatnya tidak hirau akan perkara agama lebih2 lagi tentang solat 5 waktu.

2. Kite ni pemerintah pulak yg anjurkan program lagha dan maksiat utk rakyat,rasmi tapak-tapak hiburan serta melalaikan rakyat.

3. Pemerintah akan dipertanggungjawabkan dan akan disoal dipadang masyar jika rakyatnya tak solat,tak tutup aurat serta segala dosa rakyatnya..tak padan la kalau gaji puluh ribu pun..

4. Dalam kitab-kitab besar ada menerangkan,pemerintah wajib hantar pasukan tentera atau polis kat mana-mana kampung atau tempat yg ada perkara maksiat,ni padan duk berarak je kat dataran merdeka,lepas tu gi sembur orang buat ceramah..

5. Meninggalkan solat adalah perkara mungkar dan semungkarnya,lebih teruk dari org yg berzina,minum arak,judi dan segala kemungkaran lain kerana org yg tak solat enggan tunduk patuh pada Allah dan membesarkan Allah.

5. Orang yg tak solat tak boleh jd saksi nikah,saksi jual beli,saksi tgk anak bulan dan sebagainya kerana org yg tak solat tak boleh dipercayai.

6. Jika ada org yg meminang anak kite pastikan dia itu seorang yg solat,kerana org yg tak solat tiada islam baginya,seorang muslim adalah yg sujud dan rukuk patuh pada Allah,meletakkan kepala yg mulia ni pada bumi kerana takut kepada Allah.

7. Dlm Mazhab Hambali orang yg tak solat jadi kafir laknat terus!

8. Lening mak ayah tak penting tentang bakal menantunya mcmmana,yg penting nak tgk bakal menantu ni pakai kereta jenis ape,kerja apa..tak solat belakang kire!

10. Kalau diikutkan,orang yg tak solat ni kite nak panggil buat jamban rumah kite pun tak layak,suwey!!ni molek-molek ade ambik buat menantu,siap renjis air mawar lagi kat pelamin,patutnye renjis air longkang tu!

11. Orang yang tak solat di Akhirat nanti Allah akan masukkan mereka ke dalam Neraka Saqar!!

Wallahua'lam..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Mung Tanye, UAI JAWAB

LANGSUNG DARI MEKAH(JIKA TIDAK BOLEH LOAD,SILA REFRESH PAGE)

LANGSUNG DARI MEKAH.sila klik disini xxxxx

Dapatkan Domain dan Hosting Termurah di Malaysia

Malaysia Web Hosting

GUNALAH PAYPAL UTK BISNES ANDA

Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.

USTAZ AZHAR DI FACEBOOK

CERAMAH DAN KULIAH TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ

Langgan Sekarang:

Senarai Pengedar VCD Yang Sah

Che Mohd : Kuala Terengganu : 019 927 4186/017 910 0958
Tg Yong : Kuala Terengganu : 013 950 4919
Nazri : Losong : 019 925 6156
Abd Rahim : Batu 6 : 017 966 0266
Ju : Kuala Ibai : 019 991 5568
Ahmad Jefri : Dungun : 013 980 7076
Mohd Zahariza : Kemaman : 019 989 2325
Rosli Ngah : Pasir Puteh : 013 989 8867
Rashid Ismail : Kelantan : 017 930 0470
Haji Man : Kelantan : 012 908 3958
Zam Abd Wahab : Endau/Mersing : 016 776 8789
Hj Hashim : Kuantan : 019 982 4009
Annuar : Temerloh : 019 931 6843
Khairul Azha : Melaka : 019 245 7253
Jafry : Johor : 013 755 6016
Aizat : Kedah : 019 512 1064