IKLAN: Tawaran Menarik UNTUK PENGUNJUNG BLOG INI

IKLAN: Tawaran Menarik UNTUK PENGUNJUNG BLOG INI
TUKARKAN SIMKAD PREPAID ANDA KE SIMKAD PREPAID TONE EXCEL. DENGAN MODAL SERENDAH RM95.40 ANDA AKAN DIBERI SIMKAD PERCUMA DAN KREDIT RM30. Nak tahu APA KELEBIHANNYA? ANTARANYA: Jika anda topup RM30, anda akan dapat kredit/airtime sebanyak RM30 dan tambahan data internet sebanyak 1.5 GB untuk selama 15 hari percuma. Jika anda topup RM50, anda akan dapat kredit/air time sebanyak RM50, tambahan data internet sebanyak 2.5 GB dan 100 minit panggilan percuma kesemua rangkaian., TAKAFUL PERCUMA RM50,000. KLIK LINK DIATAS

Best Closing Ust Azhar Idrus

Koleksi Short Note Kuliah (ustaz Azhar Idrus) ( 14/02/2012) di Surau Ladang, Kuala Terengganu


Soal Jawap Kitab Fatwa Mufti kerajaan Johor 1936-1961.

1. Makruh tanam 2 mayat dlm satu kubur
2. Kubur bermaksud lubang untuk simpan mayat
3. Duduk atas kubur tu haram tp kalu pijak kat tepi kubur x haram
4. Satu lubang untuk satu mayat sahaja, walaupun untuk suami isteri atau wasiat dari si mati
5. Dua syarat kalu si mati wasiat untuk tanam sebelah emak ke atau sapa2, pertama mestilah harus pada hukum syarak, dan tiada kubur lain di sebelah kubur yg di wasiatkan oleh si mati tu 
6. Bila mahram dan berlainan jantina umpamanya adik beradik tanam sekali hukumnya makhruh
7. Yg haram tanam sekali umpamanya bkn mahram dan berlainan jantina
8. Walaupun sebelah kubur ayah tu kubur yg sudah lama, kena cari dulu tempat yg kosong untuk tanam si ibu tadi walaupun dia wasiat untuk tanam sebelah kubur ayah
9. Kalu terpaksa iaitu darurah contohnya mati kerana penyakit berjangkit di bolehkan ditanam beramai2
10. Kalu tanam ramai dlm satu kubur yg paling depan sekali afdhanya adalah tok imam atau yg pandai agama atau ketua agama

Nota Kuliah Ustaz Azhar Idrus di Pondok Taman Islam,Kemaman.

Assalamualaikum kwn2...Nota Kuliah Ustaz Azhar Idrus di Pondok Taman Islam,Kemaman.. Selasa(7/2/12)....
* Kitab Perukunan *

 1. Kita Wajib iktiqad Nabi dan Rasul adalah benar...
2. Jika kita kata agama lain jgk benar, batal Aqidah kita..
3. Agama yang Allah redha adlh Islam, Islam agama y benar, Nabi & Rasul jgk adlh benar..
4. Bani Israil adalah bani yang paling pandai, keturunan Nabi Yusuf as..

5. Tetapi menentang perlantikan Nabi Muhammad saw y berketurunan Nabi Ismail as..
6. Malaikat sendiri tidak boleh campur tangan dalam perlantikan para Nabi dan Rasul..

7. Sesiapa yang mengatakan dia adalah lebih pandai dari Nabi (dari segi kecantikan, hensem, berani, bijak dll) menjadi Kafir..
8. Nabi Muhammad adlh orang y menceritakan segalanya iaitu kejadian lepas, akan datang, syurga, neraka dan benda ghaib..
9. Orang cbuk sambut maulidur Rasul, Mu sambut Hari paderi (hari Valentine), Cerdik ke Bodo???
10. Nabi Isa jgk adalah kekasih kite (Anak Tuhan dlm agama Kristian= Salah), Nabi Musa jgk adalah kekasih kite (Nabi kesayangan Yahudi)..

Koleksi Short Note Kuliah (ustaz Azhar Idrus)

Assalamualaikum ... Kuliah UAI di Surau Pak Tuyu (03/02/2012)-Kitab Muhimmah Al-mawa'izd Al-Badi'ah ... Bab-(ini suatu tanbih pula) tatkala kita ketahuailah daripada segala jalan yang jadi kebiasaan atas segala orang yang berkahwin -m/s;92/93

1.cari rezeki adalah ibadah

2.ibadah umum kita tidak akan diterima sehingga selesai ibadah khusus
3.mencari rezeki dan susah mengtarbiah anak dapat pahala yg besar dlm rumah tangga

4.biar betul dulu aqidah kita baru solat diterima Allah
5.x sudah kalu kita duk dalam dunia ni pagi petang siang malam cari rezeki jer ...
6.cari rezeki yang halal jgn cari rezeki sahaja... Pepatah melayu 'rezeki jgn ditolak' kena tambah sikit"rezeki halal jgn ditolak"
7.bila niat nak cari yang halal dapat doh pahala..
8.satu suap rezeki yg halal masuk dlm mulut isteri kita sama mcm kita bagi satu sedekah kat fakir miskin
9.satu kali sedekah, balasan syurga kita
10.setengah daripada pendapatan/gaji yang kita dapat adalah untuk org lain juga, jgn tamak untuk kita seorang sahaja
11.sedarlah lah, kita sekarang ni sedang menuju ke lubang kubur .. Jadi duit banyak x guna, pahala yg banyak lebih bermakna
12.bila hidup x sempat nak derma dan sedekah, balik awal lass kita
13.bila bernama suami, ingatlah kita akan memikul tugas yg amat berat
14.Saidina Abu Bakar bila dilantik menjadi khalifah, menangis beliau pasal dia tahu, barang siapa yg dilantik menjadi pemimpin maka pisau dah berada dilehernya ..
15.semua kamu wahai suami pasti akan ditanya oleh Allah akan setiap orang yg dibawah jagaan kamu ..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Mung Tanye, UAI JAWAB

LANGSUNG DARI MEKAH(JIKA TIDAK BOLEH LOAD,SILA REFRESH PAGE)

LANGSUNG DARI MEKAH.sila klik disini xxxxx

Dapatkan Domain dan Hosting Termurah di Malaysia

Malaysia Web Hosting

GUNALAH PAYPAL UTK BISNES ANDA

Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.

USTAZ AZHAR DI FACEBOOK

CERAMAH DAN KULIAH TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ

Langgan Sekarang:

Senarai Pengedar VCD Yang Sah

Che Mohd : Kuala Terengganu : 019 927 4186/017 910 0958
Tg Yong : Kuala Terengganu : 013 950 4919
Nazri : Losong : 019 925 6156
Abd Rahim : Batu 6 : 017 966 0266
Ju : Kuala Ibai : 019 991 5568
Ahmad Jefri : Dungun : 013 980 7076
Mohd Zahariza : Kemaman : 019 989 2325
Rosli Ngah : Pasir Puteh : 013 989 8867
Rashid Ismail : Kelantan : 017 930 0470
Haji Man : Kelantan : 012 908 3958
Zam Abd Wahab : Endau/Mersing : 016 776 8789
Hj Hashim : Kuantan : 019 982 4009
Annuar : Temerloh : 019 931 6843
Khairul Azha : Melaka : 019 245 7253
Jafry : Johor : 013 755 6016
Aizat : Kedah : 019 512 1064