IKLAN: Tawaran Menarik UNTUK PENGUNJUNG BLOG INI

IKLAN: Tawaran Menarik UNTUK PENGUNJUNG BLOG INI
TUKARKAN SIMKAD PREPAID ANDA KE SIMKAD PREPAID TONE EXCEL. DENGAN MODAL SERENDAH RM95.40 ANDA AKAN DIBERI SIMKAD PERCUMA DAN KREDIT RM30. Nak tahu APA KELEBIHANNYA? ANTARANYA: 1)anda topup RM50,percuma kredit RM10 DAN DATA 1.5GB, 2)topup RM30, PERCUMAD DATA 1GB UNTUK 1 BULAN, TAKAFUL PERCUMA RM50,000. KLIK LINK DIATAS

Kuliah Maghrib l Ustaz Azhar Idrus l Masjid Pondok Pinang Merah l koleksi 2012

Kitab Wasiat Iman dan Nasihat Agama.

"Bahaya menangguhkan ketaatan."

1. Manusia tak fikir tentang kesusahan akhirat,hanye fikirkan tentang kehidupan diatas dunia..

2. Tak fikir akibat perbuatan diatas dunia ni boleh mengundang kesusahan di alam barzakh dan alam akhirat.

3. Dialam barzakh tiada sesiapapun dpt tolong kita,Nabi sebut 5 perkara antaranya,
"mase muda sblm dtg mase tua mu..

4. Fikirlah dimane mase mude kite dihabiskan..ning gok umur 60 doh,sikat cokeng lg dlm kocek.

5. Mu tangkap sekor tikuh hok tue,pahtu mu ikat,mu tanye die mase mude mu tikuh eh abis kemane?tikut jwb mende?senyak tupah!!org tue yg habiskan mase mudenye dgn perbuatan sia2 same la ngan tikuh tue nk mapuh ning!

6. Umur dah tue ganyut baru nk cari agame,dang tue payoh doh nk msk ilmu dlm kepale,sbb tu bdk2 tahfiz mude2 je sbb mudoh nk blajo.

7. Bile mude tenage kuat,nk berlari pun kuat dan nak buat ape saje pun gagah,begitu jgk dlm buat ibadat..semangat je nk nak buat bile mude ni..tp umur muda jg best bile nk buat maksiat.

8. Duk cari dunia dari mude sampai ke tua,semua pakat berebut pd perkara dunia,takdop doh bahagian rebut makrifat..bile sakit br ingat ke akhirat.

9. Bersungguhlah gunakan waktu sihat utk beribadat dan sentiasa dlm ketaatan..mu tgk org sakit hor..dop blh wat mende doh dang sakit..mu renunglah betape nikmatnye waktu kite sihat..

10. Pakat-pakat gi tgk etek org hok sakit,biar kite ni sedor diri skit..untungnye nikmat sihat ni kalu nak di bndingkan dgn org sakit..

11. Ni tubuh sihat dop mari surau masjid,duk tgk ke natang berite..sibuk ngan projek..abis gitu je waktu sihat.

12. Dop saloh mu nak bersukan atau beriadah,tp jg la sembahyang tu,maing bola sapa dop kenal tangga masjid,dop tau hukum hakam,kalu name pemain bola ingat abih,tp bab agame sutir haram mu dop tahu..jd bodoh sampai ke mampus !!!!!!

13. Padahal kat masjid nya ade karpet,ade kipas angin,ada air cond,g duduk je..tu pun payoh gop..bkn lame pun,sejam je..hok cari makang 8 jam sehari mu rajin pulok..mung jahat ngan Allah ..

14. Brgsiapa yg tak jg solat dia akan dtg keakhirat tanpa petunjuk,dan akan bsame diblkg firaun,qarun,haman dan ubai anak khalaf..ikut mung buat masa hidup.. Contohnya kalu mung kuat sangat cari ke harta ... Bangkit nanti mung duduklah belakang qarun .. Ke guane ???

15. Dop smayang blk awal lah beb, takdop ilmu agame akan kene katok dlm kubur!gaji br seribu dua dop mayam doh..padan dop mu boleh byk tu tp mu ingkar pd perintah Allah..

16. Lawan org alim,lwn ulamak,pdhal dia bapok jahil..smayang bang dop..kesian ke mung,mok ayoh dop ajor mase kecik!
anok-anok ni ikut acuan yg diletok oleh mok ayoh mu..kalu hok agame diletakkan selamat la mu,kalu hok dunie saje blk awal la mu..

17. Tuhan baru bg sikit harta dunia smbong doh,naik viva elite jln pun mcm dop knal org,lalu kot sejid sapa dop breti, org yg naik ferrari dop smbong pun mcm mung.. Ni org panggil manusia bangang !!!!

" mase lapang dan mase sibuk mu"

18. Walaupun kite keje biarlah ada mase lapang buat kite,amik kitab2 agame bace atau bc quran sblm msk waktu solat.dop pun gunekan mase lapang tu utk bwk ank bini g cr ilmu kat kuliah2 agame..
waktu muda isikan dgn ilmu dan amal.

"waktu hidup sblm waktu mati"..

19. Mase hidup dop gi masjid benor,dang mati br nokgi,dop leh doh la..mane blh, skali sorg je hidup kat alam syahadah nim..

20 .Dang mati blh dop solat?dop leh..zikir?dop leh..pose?dop leh doh la..buleh pekdoh la dlm kubur kalu takdop mende,nk arap ke anok2 sdekoh pahale berat66 doh..

21. ziarah la kubur,dgn menziarahi kubur akan mengingatkan kite pd mati,kubur ni bgai cermin bg kampung2,kalu ramai org yg ziarah kubur kat sesebuah kg tu jelasla org kg tu sntiasa ingat pd mati.

22. Infaklah harta-harta kite pd pondok agame,ataupun masjid2 moga ianye menjadi penyejuk bg kubur kite kelak,ning gok kdekut pahit!derma singgit skmo..duit buruk pulok tu!apa yg kamu derma itulah yg akan kekal b,same mu didlm kubur..

23. Untungnye kite krana masih hidup,sentiasa blh bribadat setiap mase..blh pilih nak buat ibadat ape pun..

Akhir kata dari admin sendiri, besor jalor belaka doh .. Ada otok dan pikiran kan .. Kabo tetap kabo .. Atas Mung pulok lah nak ikut ke dop ... Mung Cari lah barang dunia byk2 gitu neh....

wallahua'lam.. ❤

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Mung Tanye, UAI JAWAB

LANGSUNG DARI MEKAH(JIKA TIDAK BOLEH LOAD,SILA REFRESH PAGE)

LANGSUNG DARI MEKAH.sila klik disini xxxxx

Dapatkan Domain dan Hosting Termurah di Malaysia

Malaysia Web Hosting

GUNALAH PAYPAL UTK BISNES ANDA

Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.

USTAZ AZHAR DI FACEBOOK

CERAMAH DAN KULIAH TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ

Langgan Sekarang:

Senarai Pengedar VCD Yang Sah

Che Mohd : Kuala Terengganu : 019 927 4186/017 910 0958
Tg Yong : Kuala Terengganu : 013 950 4919
Nazri : Losong : 019 925 6156
Abd Rahim : Batu 6 : 017 966 0266
Ju : Kuala Ibai : 019 991 5568
Ahmad Jefri : Dungun : 013 980 7076
Mohd Zahariza : Kemaman : 019 989 2325
Rosli Ngah : Pasir Puteh : 013 989 8867
Rashid Ismail : Kelantan : 017 930 0470
Haji Man : Kelantan : 012 908 3958
Zam Abd Wahab : Endau/Mersing : 016 776 8789
Hj Hashim : Kuantan : 019 982 4009
Annuar : Temerloh : 019 931 6843
Khairul Azha : Melaka : 019 245 7253
Jafry : Johor : 013 755 6016
Aizat : Kedah : 019 512 1064