IKLAN: Tawaran Menarik UNTUK PENGUNJUNG BLOG INI

IKLAN: Tawaran Menarik UNTUK PENGUNJUNG BLOG INI
TUKARKAN SIMKAD PREPAID ANDA KE SIMKAD PREPAID TONE EXCEL. DENGAN MODAL SERENDAH RM95.40 ANDA AKAN DIBERI SIMKAD PERCUMA DAN KREDIT RM30. Nak tahu APA KELEBIHANNYA? ANTARANYA: Jika anda topup RM30, anda akan dapat kredit/airtime sebanyak RM30 dan tambahan data internet sebanyak 1.5 GB untuk selama 15 hari percuma. Jika anda topup RM50, anda akan dapat kredit/air time sebanyak RM50, tambahan data internet sebanyak 2.5 GB dan 100 minit panggilan percuma kesemua rangkaian., TAKAFUL PERCUMA RM50,000. KLIK LINK DIATAS

Jadual Kuliah UAI Bulan Mac 2014

Jadual Kuliah UAI Bulan Mac 2014

Jadual Kuliah UAI Bulan Mac 2014

Kuliah Pagi Jumaat Perdana UAI Di Medan Ilmu Kota Bharu,hari Jumaat Ini 28*02*2014.

Kuliah Pagi Jumaat Perdana UAI Di Medan Ilmu Kota Bharu,hari Jumaat Ini 28*02*2014.
This Is Medan Ilmu
This Is Kota Bharu
Jangan Lupe,Mari Kite Pakat Gi Rama2

Siapa Belum Kenal jkkk Original yang suaranya kdg2 berbunyi dlm kuliah UAI

Kalu sebut jawatankuasa kampung tak dok respon, tapi kalu sebut JKKK, soheh ada bunyi pelik yang keluor dari mulutnya.

Solat pakai pakaian dalang jer


Solat pakai pakaian dalang jer, tapi pakai kain semayang di luor.

UAI Jawab : Apakah hukum suami isteri post gambar sedang bercumbu?

Apakah hukum suami – isteri post gambar sedang bercumbu..?

- Ni lah org lening.. "suami i pegi outstesengg lar 3ari.. rindunyerrr >.<"

Hmm, nim lar isteri bodo.. doh suami mun tadok dumoh, wt mnde ape kabo lam FB ?? “i bace rase nk termuntass larrr....” =)

HP PUNYA PASAL???!

HP PUNYA PASAL???!

Ya ALLAH ampunilah dosa dosa kami yg mempunyai HP kerana:
Kami lebih banyak mengisi kredit dripda bersedekah.
Kami lebih banyak pegang HP dripda pegang tasbih.

Kami lebih banyak baca sms dripda baca Al Quran
Kami lebih sering menelefon dripda Silaturahim.
Kami lebih sering buka bluetooth dripda berlutut untuk sujud.

KEBAKARAN hutan di Ukay Perdana, Ampang semakin merebak sejak 9.30 malam tadi

KEBAKARAN hutan di Ukay Perdana, Ampang semakin merebak sejak 9.30 malam tadi-sumber photo dari rakan fb

Pergaulan Bebas adalah Haram

Pergaulan Bebas adalah Haram 

Halal & Haram Dalam Islam Dr. Yusuf Al-Qardhawi

Di antara jalan-jalan yang diharamkan Islam ialah: Bersendirian dengan seorang perempuan lain. Yang dimaksud perempuan lain, yaitu: bukan isteri, bukan salah satu kerabat yang haram dikawin untuk selama-lamanya, seperti ibu, saudara, bibi dan sebagainya yang insya Allah nanti akan kami bicarakan selanjutnya.
Ini bukan berarti menghilangkan kepercayaan kedua belah pihak atau salah satunya, tetapi demi menjaga kedua insan tersebut dari perasaan-perasaan yang tidak baik yang biasa bergelora dalam hati ketika bertemunya dua jenis itu, tanpa ada orang ketiganya.

Dalam hal ini Rasulullah bersabda sebagai berikut:

Macam-Macam Bangkai (Halal & Haram Dalam Islam Dr. Yusuf Al-Qardhawi)

Macam-Macam Bangkai

Empat macam binatang yang disebutkan di atas adalah masih terlalu global (mujmal), dan kemudian diperinci dalam surah al-Maidah menjadi 10 macam, seperti yang telah kami sebutkan di atas dalam pembicaraan tentang bangkai, yang perinciannya adalah sebagai berikut:

5. Al-Munkhaniqah, yaitu binatang yang mati karena dicekik, baik dengan cara menghimpit leher binatang tersebut ataupun meletakkan kepala binatang pada tempat yang sempit dan sebagainya sehingga binatang tersebut mati.

6. Al-Mauqudzah, yaitu binatang yang mati karena dipukul dengan tongkat dan sebagainya.

7. Al-Mutaraddiyah, yaitu binatang yang jatuh dari tempat yang tinggi sehingga mati. Yang seperti ini ialah binatang yang jatuh dalam sumur.

8. An-Nathihah, yaitu binatang yang baku hantam antara satu dengan lain, sehingga mati.

9. Maa akalas sabu, yaitu binatang yang disergap oleh binatang buas dengan dimakan sebagian dagingnya sehingga mati.

Hebat sang semut ciptaan Allah ini!

Alkisah semut

Satu pagi, seekor semut sedang terjumpa sehelai bulu yang besar. Semut amat menyukai bulu tersebut lalu berusaha membawanya pulang ke sarang.

Perjalanan semut tidak mudah, satu demi satu halangan terpaksa dilepasi dengan berjalan agak jauh.

Di satu halangan, tetiba semut itu berhenti. Rupanya, ada sebuah gaung sebesar 10mm yang tidak dilepasinya. Semut berulang-alik membawa bulu itu kebuntuan.

Halal & Haram Dalam Islam Dr. Yusuf Al-Qardhawi(Ikan dan Belalang Dikecualikan dari Bangkai)

Ikan dan Belalang Dikecualikan dari Bangkai

Ada dua binatang yang dikecualikan oleh syariat Islam dari kategori bangkai, yaitu belalang, ikan dan sebagainya dari macam binatang yang hidup di dalam air.
Rasulullah s.a.w. ketika ditanya tentang masalah air laut, beliau menjawab:
"Laut itu airnya suci dan bangkainya halal." (Riwayat Ahmad dan ahli sunnah)
Dan firman Allah yang mengatakan:

Kuliah Ustaz Azhar Idrus-Masjid Pinang Merah malam ni-10-02-2014

gambo Kuliah Ustaz Azhar Idrus-Masjid Pinang Merah malam ni-10-02-2014
daari twitter uaioriginal

Buleh dok duk couple dengan tunang?

BOLEHKAH BERDUAAN DENGAN TUNANGAN?

Pertanyaan:

Saya mengajukan lamaran (khitbah) terhadap seorang gadis melalui keluarganya, lalu mereka menerima dan menyetujui lamaran saya. Karena itu, saya mengadakan pesta dengan mengundang kerabat dan teman-teman. Kami umumkan lamaran itu, kami bacakan al-Fatihah, dan kami mainkan musik. Pertanyaan saya: apakah persetujuan dan pengumuman ini dapat dipandang sebagai perkawinan menurut syari'at yang berarti memperbolehkan saya berduaan dengan wanita tunangan saya itu. Perlu diketahui bahwa dalam kondisi sekarang ini saya belum memungkinkan untuk melaksanakan akad nikah secara resmi dan terdaftar pada kantor urusan nikah (KUA).
Jawaban:

Bagaimana hukum Islam mengenai khitan bagi anak-anak perempuan?

KHITAN WANITA

Pertanyaan:

Bagaimana hukum Islam mengenai khitan bagi anak-anak perempuan?
Jawaban:

Masalah ini diperselisihkan oleh para ulama bahkan oleh para dokter sendiri, dan terjadi perdebatan panjang mengenai hal ini di Mesir selama beberapa tahun.

Sebagian dokter ada yang menguatkan dan sebagian lagi menentangnya, demikian pula dengan ulama, ada yang menguatkan dan ada yang menentangnya. Barangkali pendapat yang paling moderat, paling adil, paling rajih, dan paling dekat kepada kenyataan dalam masalah ini ialah khitan ringan, sebagaimana disebutkan dalam beberapa hadits - meskipun tidak sampai ke derajat sahih - bahwa Nabi saw. pernah menyuruh seorang perempuan yang berprofesi mengkhitan wanita ini, sabdanya:

Renungan: 'Adakah kesakitan mereka itu terasa sampai di dalam hati kita?'

Letakkan tangan anda di hati dan tanyakan soalan ini pada Iman. 

'Adakah kesakitan mereka itu terasa sampai di dalam hati kita?'

Menangislah wahai saudaraku, moga air mata ini menjadi saksi tanda kasih dan cinta kita kepada mereka.

Berikanlah bantuan sekadar yang kita mampu walaupun ianya hanya 10 sen dan doa yang berpanjangan.
Letakkan tangan anda di hati dan tanyakan soalan ini pada Iman.

'Adakah kesakitan mereka itu terasa sampai di dalam hati kita?'

Menangislah wahai saudaraku, moga air mata ini menjadi saksi tanda kasih dan cinta kita kepada mereka.

Berikanlah bantuan sekadar yang kita mampu walaupun ianya hanya 10 sen dan doa yang berpanjangan.

Fatwa - Dr. Yusuf Al-Qardhawi l soalan-SAYA MUDAH TERANGSANG

SAYA MUDAH TERANGSANG
Pertanyaan:
Saya adalah seorang pelajar sekolah lanjutan. Saya cinta kepada agama dan tekun beribadah. Tetapi saya menghadapi suatu kendala, yaitu mudah terangsang bila melihat pemandangan yang membangkitkan syahwat, dan hampir-hampir saya tidak dapat menguasai diri dalam hal ini. Keadaan ini membuat saya repot karena harus sering mandi dan mencuci pakaian dalam. Bagaimana saran Ustadz untuk memecahkan problematika ini sehingga saya dapat memelihara agama dan ibadah saya dengan baik?
Jawaban:

Umar Al-Khattab bertanya siapa yang membunuhnya

Terbitnya matahari pagi, berita mengerikan tersebar ke seluruh Madinah. Penduduk ingin mengetahui lebih jelas mengenai kejadian yang sangat mengejutkan itu. Bahkan tokoh-tokoh dari kabilah masing-masing segera berkumpul di halaman rumah Umar untuk mengetahui keadaan kesihatannya.

Abdullah ibn Abbas mendedahkan: "Aku masih berada di tempat Umar dan dia belum sedarkan diri hingga mata hari terbit. Setelah sedar, sambil berbaring dia bertanya:  Apakah orang-orang sudah solat?"

"Sudah," jawab Abdullah ibn Abbas.

mende suke,dok baik kate keorang - Genyeh Kertas


mende suke,dok baik kate keorang - Genyeh Kertas

Antara Sunnah Rasulullah s.a.w ialah memanah selain berkuda dan berenang.

Antara Sunnah Rasulullah s.a.w ialah memanah selain berkuda dan berenang.
 sumber:http://instagram.com/uaioriginal

Nasihat Kubur-Aku adalah tempat yg paling gelap di antara yg gelap, maka terangilah .. aku dengan TAHAJUD


Nasihat Kubur:            
                  
1). Aku adalah tempat yg paling gelap di antara yg gelap, maka terangilah .. aku dengan TAHAJUD

2). Aku adalah tempat paling sempit, maka luaskanlah aku dengan ber SILATURAHIM . ..

3). Aku adalah tempat yang paling sepi maka ramaikanlah aku dengan banyak membaca  AL-QUR'AN.

4). Aku adalah tempatnya binatang2 yang menjijikan maka racunilah ia dengan Amal SEDEKAH,

5). Aku yg menyepitmu hingga hancur bilamana tidak Solat, bebaskan sempitan itu dengan SOLAT 

6). Aku adalah tempat utk merendammu dg cairan yg sangat amat sakit,bebaskan rendaman itu dgn PUASA..

7). Aku adalah  Munkar & Nakir bertanya, maka Persiapkanlah jawapanmu dengan banyak mengucapkan Kalimah "LAILAHAILALLAH"


Kirim ini semampumu dan seikhlasmu kepada sesama Muslim, sampaikanlah walau hanya pada 1 org..Ketika anda ingin menyebarkan .. ini, lagi2 syaitan pun mencegahnya.


Syaitan berbisik;
"SUdahlaaaaaah tak payah di SEBARKAN, tak penting pun, BUANG MASA saja, tak mungkin akan di baca "...

Sekecil apapun amal ibadah, Allah SWT menghargainya puluhan kali ganda ..
InsyaAllah..
Nasihat Kubur: 1). Aku adalah tempat yg paling gelap di antara yg gelap, maka terangilah .. aku dengan TAHAJUD

2). Aku adalah tempat paling sempit, maka luaskanlah aku dengan ber SILATURAHIM . .. 

3). Aku adalah tempat yang paling sepi maka ramaikanlah aku dengan banyak membaca AL-QUR'AN. 

4). Aku adalah tempatnya binatang2 yang menjijikan maka racunilah ia dengan Amal SEDEKAH, 

 5). Aku yg menyepitmu hingga hancur bilamana tidak Solat, bebaskan sempitan itu dengan SOLAT 

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Mung Tanye, UAI JAWAB

LANGSUNG DARI MEKAH(JIKA TIDAK BOLEH LOAD,SILA REFRESH PAGE)

LANGSUNG DARI MEKAH.sila klik disini xxxxx

Dapatkan Domain dan Hosting Termurah di Malaysia

Malaysia Web Hosting

GUNALAH PAYPAL UTK BISNES ANDA

Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.

USTAZ AZHAR DI FACEBOOK

CERAMAH DAN KULIAH TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ

Langgan Sekarang:

Senarai Pengedar VCD Yang Sah

Che Mohd : Kuala Terengganu : 019 927 4186/017 910 0958
Tg Yong : Kuala Terengganu : 013 950 4919
Nazri : Losong : 019 925 6156
Abd Rahim : Batu 6 : 017 966 0266
Ju : Kuala Ibai : 019 991 5568
Ahmad Jefri : Dungun : 013 980 7076
Mohd Zahariza : Kemaman : 019 989 2325
Rosli Ngah : Pasir Puteh : 013 989 8867
Rashid Ismail : Kelantan : 017 930 0470
Haji Man : Kelantan : 012 908 3958
Zam Abd Wahab : Endau/Mersing : 016 776 8789
Hj Hashim : Kuantan : 019 982 4009
Annuar : Temerloh : 019 931 6843
Khairul Azha : Melaka : 019 245 7253
Jafry : Johor : 013 755 6016
Aizat : Kedah : 019 512 1064