IKLAN: Tawaran Menarik UNTUK PENGUNJUNG BLOG INI

IKLAN: Tawaran Menarik UNTUK PENGUNJUNG BLOG INI
TUKARKAN SIMKAD PREPAID ANDA KE SIMKAD PREPAID TONE EXCEL. DENGAN MODAL SERENDAH RM95.40 ANDA AKAN DIBERI SIMKAD PERCUMA DAN KREDIT RM30. Nak tahu APA KELEBIHANNYA? ANTARANYA: Jika anda topup RM30, anda akan dapat kredit/airtime sebanyak RM30 dan tambahan data internet sebanyak 1.5 GB untuk selama 15 hari percuma. Jika anda topup RM50, anda akan dapat kredit/air time sebanyak RM50, tambahan data internet sebanyak 2.5 GB dan 100 minit panggilan percuma kesemua rangkaian., TAKAFUL PERCUMA RM50,000. KLIK LINK DIATAS

Pesanan Iman Al-Ghazali-1

"Apa yang paling dekat dengan diri kita di dunia ini?".

Murid-muridnya ada yang menjawab orang tua, guru, teman dan kerabatnya.

Imam Ghazali menjelaskan semua jawapan itu benar. Tetapi yang paling dekat dengan kita adalah "mati". Sebab itu sudah janji Allah SWT bahawa setiap yang bernyawa pasti akan mati.

"Tiap-tiap yang bernyawa akan merasai mati, dan bahawasanya pada hari kiamat sahajalah akan disempurnakan balasan kamu. Ketika itu sesiapa yang dijauhkan dari neraka dan dimasukkan ke syurga maka sesungguhnya ia telah berjaya. Dan (ingatlah bahawa) kehidupan di dunia ini (meliputi segala kemewahannya dan pangkat kebesarannya) tidak lain hanyalah kesenangan bagi orang-orang yang terpedaya." ( Surah Ali Imran 185 )

SEPULUH TANDA-TANDA KIAMAT YANG BESAR

Daripada Huzaifah bin Asid Al-Ghifari ra. berkata:
“Datang kepada kami Rasulullah saw. dan kami pada waktu itu sedang berbincang-bincang. Lalu beliau bersabda: “Apa yang kamu perbincangkan?”.
Kami menjawab: “Kami sedang berbincang tentang hari qiamat“.
Lalu Nabi saw. bersabda: “Tidak akan terjadi hari qiamat sehingga kamu melihat sebelumnya sepuluh macam tanda-tandanya“. Kemudian beliau menyebutkannya:

"Kita bayar zakat tidak mengikut mazhab Syafie, kenapa kita tidak marah?"

"Kita bayar zakat tidak mengikut mazhab Syafie, kenapa kita tidak marah?" soal Pengerusi Pertubuhan Muttaqa Asatizah dan Pendakwah Malaysia (Murshid), Dr Zaharuddin Abdul Rahman.

Menurutnya, masyarakat terus menjatuhkan pelbagai hukum kepada penganjur kempen sentuh anjing hingga tersasar seolah-olah menganggap hanya mazhab Syafie satu-satunya aliran dalam Islam.

"Kita seolah terlepas daripada sasaran sehingga mazhab Syafie kita anggap seperti itulah satu-satunya Islam. Sedangkan bayar zakat tidak pakai mazhab Syafie. Sah pula zakat kita.

"Pergi haji, tersentuh lelaki perempuan, mazhab Syafie kata batal wuduk (ketika haji), tiba-tiba Tabung Haji buat fatwa tak batal. Boleh pula? Tak murtad pula? Tak hina Islam pula? Kenapa tak konsisten kefahaman itu? Ini satu kesalahan yang perlu kita dedahkan.

"penatnya kita disini, rehatlah hendaknya kita disana," Dato Tuan Guru Nik Abd Aziz

"Setiap kali kita bercakap, biarlah sama apa yang kita bercakap di sini dengan apa yang kita akan bersoal jawab di padang mahsyar sana nanti."


coretan dari fb Ustaz Ahmad Dusuki Abd Rani


Nama Nama Bayi Yang Perlu Dielakkan

Peringatan dari Ustaz Sharhan Shafie, kepada mereka-mereka yang mempunyai nama-nama seperti di bawah TIDAK perlu untuk menukarkan nama tetapi cukuplah dengan menukar nama panggilan. Sebagai contoh, kalau nama NUR NAJWA. Kalau sebelum ini nama panggilan adalah Najwa, elok ditukarkan kepada Nur saja.Sesungguhnya segala macam penyakit sama ada sakit biasa atau misteri, semuanya datang dari Allah SWT. Bukan dari nama seseorang, semuanya ketentuan-Nya jua.

Walaupun sebutan nama-nama berkenaan sedap didengar dan maknanya elok, menurut pengalaman beliau yang banyak mengubat pesakit-pesakit berkaitan sihir dan gangguan makhluk halus, nama-nama ini boleh mendatangkan penyakit misteri kepada seseorang.Eloklah TIDAK mengambil nama-nama di bawah ini untuk dinamakan pada anak-anak :
1. Balqis
2. Qistina/Kistina
3. Najwa
4. Zaquan/Zakuan
5. Batrisya
6. Erisya

Syahdu-Ustaz Abdullah Khairi

Ustaz Abdullah Khairi semasa memberi ceramah kepda peserta jemaah umrah
membuatkan hampir kesemuanya menangis,kita lihat video ceramahnya itu

VIDEO syahdu

BERITA TERKINI PUTING BELIUNG DI PANDAMARAN SELANGOR 2014

Ribut bersertakan angin kuat yang disifatkan sebagai ‘Puting Beliung’ kecil dilaporkan melanda Pandamaran, Klang Selangor pada petang Selasa 21.10.2014

Dalam satu laporan yang disiarkan media pada Selasa, melaporkan kira-kira 30 buah rumah di Pandamaran mengalami kerosakan selepas dilanda ribut dan angin kencang

video

Daripada sibuk berkempen sapu atas belakang anjing lebih baik????

Daripada sibuk berkempen sapu atas belakang anjing lebih baik

Daripada sibuk berkempen sentuh anjing lebih baik buat kempen sapu kepala anak yatim. Diriwayatkan bahawa Nabi s.a.w. pernah bersabda yang bermaksud: “Barang siapa yang membelai kepala anak yatim kerana Allah SWT, maka baginya kebaikan yang banyak daripada setiap rambut yang diusap. "

Daripada sibuk berkempen sapu atas belakang anjing lebih baik buat kempen belajar macamana cara nak sapu atas khuf sebagai ganti untuk basuh kaki dalam berwudhu.
Daripada sibuk berkempen membelai anjing lebih baik belajar cara yang betul untuk membelai dan mengucup hajar aswad di Kaabah.

Nama aku DUIT,

Nama aku DUIT,
kadang org panggil aku wang, fulus dan mcm-mcm lagi.
(Sape tak baca rugi, dan sila share dgn kenalan anda) 
..Rupa aku biasa je, 
badan aku lemah tapi aku boleh membuatkan satu dunia inginkan aku. 
..Aku juga boleh merubah sifat seseorang manusia, 
kerana manusia mengidolakan aku. 
..Ramai orang merubah keperibadiannya,
mengkhianati kawan, 
memutuskan persaudaraan, 
menjual maruah, 
malahan meninggalkan keyakinan imannya, 
demi aku! 

Cara Mandi Wajib Yang Betul, Untuk Lelaki & Perempuan

Cara Mandi Wajib Yang Betul, Untuk Lelaki & Perempuan Dari JAKIM



1. Niat ketika air sampai ke tubuh
2. Membaca “Bismillah”
3. Mencuci tangan sebanyak tiga kali
4. Mencuci kemaluan dengan tangan kiri
5. Membersihkan atau menyucikan tangan kiri dengan sabun
6. Berwuduk. Wuduk boleh dilakukan seperti wuduk biasa sepertimana biasa dilakukan sebelum melakukan solat. Ataupun boleh menangguhkan mencuci kaki selepas selesai mandi.
7. Membasuh kepala dengan mengusap rambut secara meratakan kepala lau siram 3 kali dengan air. Ini berdasarkan hadith dari ‘Aisyah (R.A) di dalam Sahih al-Bukhari yang maksudnya:

Jenaka sikit jer-WAT SEKS

Sakit perut ni tahan ketawa.
. WAT SEKS....
Sebelum akad nikoh. Tok kadi ngesohke name ic pengateng laki. Kodi kato nok tanye soklang skek. Pengateng laki debo doh ni.

Kodi: Lame dah kenaa hok puang ni?
Pengantin: Dlm 2 tahun lebih gok

Kodi: Hoo molek la.. Mesti gi dating sokmo ni dok?
Pengantin: Kdg2 je Tok, dia dok tengganu saya dok KL

Kodi: Doh tok jupe, org muda leni org ngorat 'wat sek' sokmo la ni
*terangkat punggung pengantin & wali dengor soklang tu*

Keluh-kesah dan hutang menimpaku wahai Rasulullah (saw)

Suatu hari Rasulullah (saw) masuk ke dalam masjid, terdapat seorang lelaki Ansar yang dipanggil Abu Umamah r.a duduk di dalam masjid, Nabi (saw) bertanya kepadanya: Wahai Abu Umamah saya tidak pernah melihat engkau duduk di dalam masjid bukan waktu solat?
Jawab Abu Umamah r.a: Keluh-kesah dan hutang menimpaku wahai Rasulullah (saw).
Jawab Nabi (saw) : Mahukah kamu aku ajarkan beberapa kalimat, apabila engkau membacanya, Allah akan menghilangkan keluh-kesah dan melangsaikan hutangmu.?
Beliau menjawab: sudah tentu wahai Rasulullah (saw).

Jual Beli Emas-soaljawab-pakej jual beli emas yang sungguh “manis” ini

sumber:  fbAzman Mohd Noor

Soalan
Apa pandangan ustaz pada pakej jual beli emas yang sungguh “manis” ini:
“Serahkan kepada saya pamp emas 100g. Saya akan serahkan cash back sebanyak RM10500 dalam 3-7 hari bekerja, serterusnya bulanan sebanyak RM2500 selama 7 bulan?

Jawapan
Transaksi di atas, kalau emas dibeli daripada pihak lain dan dijual kepada pihak lain, ia bukan bay’ al-inah yang dilarang. Jadi ia adalah jual beli ansuran biasa, tetapi melibatkan emas. Oleh kerana emas, perlu kita ketahui ada syarat khas yang disebut di dalam hadith hadith yang sahih dan disepakati oleh para ulama, iaitu, tidak boleh berlaku penangguhan pada serahan emas atau bayarannya.

Lawak skit- Tampal kat kepala katil

Suatu hari dalam kelas agama, Ustazah Farah bersama murid2nya darjah 3 Bestari....

Ustazah : Saper tahu doa masuk tandas? Angkat tangan.
Miera : Saya ustazah.

Ustazah : Ok Miera.. Baca.
Miera : Allahumma Inni A'uu zubika minal hubusi wal hobaiz.
Ustazah : Wah baguslah Miera. Siapa ajar?

Miera : Ummi, kat rumah ummi ada tampal kat pintu bilik air. Hari2 ummi baca.
Ustazah : Bagus. Patutlah Miera hafal doa tuh.

Miera : Doa tengok cermin pun saya tahu, Allahuma Kamma Hassanta Khalqii Fahassin Khuluqii. 
Ustazah : Betul tuh....

Dinding rumah pangsa loke yew tercabut ! Innalillahi wainna ilaihi raaji'un.

Rumah pangsa Loke Yew tercabut dinding bilik akibat ditiup angin ribut petang tadi.

Rumah pangsa Loke Yew
Rumah pangsa Loke Yew

Jadual Kuliah Ustaz Azhar Idrus Oktober 2014 (Update V3.0)



Jadual Kuliah Ustaz Azhar Idrus Oktober 2014 (Update V3.0)

10/10 Jumaat
Masjid Pulau Ketam
.
11/10 Sabtu, 8mlm - 10mlm di Masjid Daerah Barat Daya Balik Pulau, Pulau Pinang, Jalan Balik Pulau Kampung Paya Simpang Empat Genting, Balik Pulau, Pulau Pinang
GPS: 5.339202, 100.222772
(Landmark Masjid ini berhadapan Mahkamah Syariah Barat Daya, Balik Pulau, Pulau Pinang).
.
12/10 Ahad, 8mlm - 10mlm di Masjid Semilang, Jalan Sembilang 2, Seberang Jaya Pulau Pinang,
GPS: 5.401946, 100.398521
(Landmark dalam 800m dari Sunway Mall).
.

Mahasuci Allah.


Seorang pegawai agihan kami menemui pakcik ini sedang mencari besi dan plastik untuk di jual di Batu 5 1/4, Gombak. Setelah dibuat siasatan beliau tinggal berdua bersama isterinya di sebuah rumah sewa di Kampung Kerdas, Gombak. 

Usianya sudah melebihi 70 tahun. Isteri beliau hanya berkerja sebagai cleaner. Insyaallah beliau sekeluarga akan diberikan bantuan zakat yang bersesuaian.

Sekiranya anda berjumpa fakir miskin di kawasan anda, sila salurkan maklumat kepada kami untuk kami membuat siasatan. Talian Zakat Selangor 1-800-88-5353.

Jadual Kuliah UAI bULaN OKTOBER 2014

Jadual Kuliah UAI bULaN SEPTEMBER 2014
klik gambo nok besorkan 
Jadual Kuliah UAI bULaN OKTOBER 2014
Jadual Kuliah UAI bULaN SEPTEMBER 2014

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Mung Tanye, UAI JAWAB

LANGSUNG DARI MEKAH(JIKA TIDAK BOLEH LOAD,SILA REFRESH PAGE)

LANGSUNG DARI MEKAH.sila klik disini xxxxx

Dapatkan Domain dan Hosting Termurah di Malaysia

Malaysia Web Hosting

GUNALAH PAYPAL UTK BISNES ANDA

Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.

USTAZ AZHAR DI FACEBOOK

CERAMAH DAN KULIAH TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ

Langgan Sekarang:

Senarai Pengedar VCD Yang Sah

Che Mohd : Kuala Terengganu : 019 927 4186/017 910 0958
Tg Yong : Kuala Terengganu : 013 950 4919
Nazri : Losong : 019 925 6156
Abd Rahim : Batu 6 : 017 966 0266
Ju : Kuala Ibai : 019 991 5568
Ahmad Jefri : Dungun : 013 980 7076
Mohd Zahariza : Kemaman : 019 989 2325
Rosli Ngah : Pasir Puteh : 013 989 8867
Rashid Ismail : Kelantan : 017 930 0470
Haji Man : Kelantan : 012 908 3958
Zam Abd Wahab : Endau/Mersing : 016 776 8789
Hj Hashim : Kuantan : 019 982 4009
Annuar : Temerloh : 019 931 6843
Khairul Azha : Melaka : 019 245 7253
Jafry : Johor : 013 755 6016
Aizat : Kedah : 019 512 1064