IKLAN: Tawaran Menarik UNTUK PENGUNJUNG BLOG INI

IKLAN: Tawaran Menarik UNTUK PENGUNJUNG BLOG INI
TUKARKAN SIMKAD PREPAID ANDA KE SIMKAD PREPAID TONE EXCEL. DENGAN MODAL SERENDAH RM95.40 ANDA AKAN DIBERI SIMKAD PERCUMA DAN KREDIT RM30. Nak tahu APA KELEBIHANNYA? ANTARANYA: 1)anda topup RM50,percuma kredit RM10 DAN DATA 1.5GB, 2)topup RM30, PERCUMAD DATA 1GB UNTUK 1 BULAN, TAKAFUL PERCUMA RM50,000. KLIK LINK DIATAS

Kuliah Jemputan-shortnote kuliah maghrib Ustaz Azhar Idrus di Masjid Darul Iman Kg Lahar Besut Terengganu. Isnin | 24.8.2015


1. Soal jawab adalah ilmu yg sgt memberi manfaat,suatu hari Abu Hurairah duduk bsahaja lalu dia tanya kpd Nabi saw apakah jalan untuk ke syurga?Lalu Nabi saw jawab banyak jalan ke syurga antaranya taqwa dan seumpamanya byk nye jalan nk masuk syurga kalu teganu ade 2 jalan je dok kut darat kut pata ah tp masuk syurga ni banyok jalan ade org masuk syurga sbb solat ade org sbb menderma ade org sbb g haji ade org sbb mengaji ade org sbb wat baik dgn org deh banyoknye jalan tp hok penting skali takut kpd Allah lah.
2. Jadi kite patut takut kpd Allah lah jangan takut ke org,bakpe takut ke org nye,takut biar la krn Allah ni takut ke raja takut ke menteri berat ah kite.Kite ni xdok vip jd kene beramal lah utk masuk syurga raja pun xdok vip jd kene beramal lah sbb nabi kata nk masuk syurga kene takut kpd Allah jd kite nk takut kpd Allah jangan takut ke manusia ni kita takut ke manusia takut ke jkk takut ke pulih takut ke raja berat ah gtu.Jangan takut ke makhluk kene takut kpd Allah.Rama mane org balik mekoh tp balik kg masih takut ke makhluk "kalu aku kate gni kan dokleh ngajor doh xdok sen" krn pitih takut ke manusia berat nanang melainkan babit nyawa bulih kendor skit kalu krn rezeki jgm takut ke makhluk.Allah belaka.Tauhid ni maksud tuhan belaka xdok pun makhluk beri sakit ke beri rezeki ke beri kesenangan ke beri mewah semua dr Allah belaka laka.

3. Dulu org beli pitih kite,leni sapa taba pun org xmbuh doh pitih kite makne komannye pitih kite.Takut kpd Allah kenape?Krn Allah belaka yg buat langit buat bumi ni buat dunia ni.Kite dok tgk langit kite padang tgk pitih suratkabor,Kite ni natang pun dok tgk patut tgk ah tu semua kejadian Allah cipta belaka.Bile Allah buat belaka ni utk kemudahan kite semua tak patutnye kite takut kpd makhluk.Dulu org ngaji 2 kitab je kemah keming aqidoh leni wak balik kitab nge kapal tp nok baca teks khutboh teks sendiri pun takut nok bace.Berat nanang juboh selerek biar gok bace teks sdiri kali ni takut ke makhluk balik awal.Ni padang ikut teks tu ah sapa tdo abih org.
4. Tak layak kite takut ke makhluk patut takut ah kpd Allah kite ni duk latih takut ke makhluk dr kecik tv duk kecek suruh takut ke atu,asal kubur gok ade atu asal kubur gok tepak ngusik baham bodo sokmo kite.Padahal kubur tu tanam org hok mati,hok bunyi seh seh seh tu roh la tu bukan atu.Baktu kalu g kubur org v salam,sbb ade roh kan situ sunat la v salam.Jadi lepasni jangan takut ah ke atu di kubur bodo belaka takut ke atu,doh hok bunyi tepik nolong tu roh org kafir org munafiq mmg roh dok tenang.
5. Kita hormat kpd makhluk tp jangan sampai kite merendahkan yg paling tinggi iaitu agama,Allah yg satu,leni rama org ngaku islam tp xdok roh islam dlm diri dia.Orang ngajor dia maroh tp kalu bagi pitih nerak mcm bewok pun mari.Kalu org ngajor dia kata keras sangat ngajor doh mu g kat lembek ah,kat ust lembut pun dok gok muke mu,hukum sama je lembik ke kerah ke mu dok mari gok alasan belake pahtu jadi bodo ah sapa ke mapuh.
6. Kite sedut udara milik Allah semua milik Allah jd memang dok patut la takut ke makhluk.Contoh terbaik ni dr Rasulullah lah,Nabi ni budok2 nabi tegur,binatang pun nabi layan kite ni baru paka viva pun sombong doh dok tgk doh org ye dok sedor Nabi saw ni bdk2 pun dia panggil ajok makan,jauhnye nge Nabi kite ni.
7. Bab makan pun sutir sejid punoh jahanang abih,makanang jangan maing ye lain skit,kalu mayang ajat buh woh ulu slow je tok imam kebir kalu letang ayam pusing tgk ah begepe akat takbir.Allahurobbi jauhnye dgn perangai Nabi saw,nk tahu perangai Nabi saw ni kene g dengor la kt org ngajor.Nabi saw dok kedekut jd kalu ade sape2 yg keddkut maka dia jauh dr Allah,tok guru ke maulana ke syeikh ke habib ke kalu kedekut pitih dunia baik jangan ngaji ah dgn dia jd suwil abih.Org kedekut jauh dgn Allah jauh dgn manusia dekat dgn neraka.
8. Kalu nok muroh rezeki kene acap belanja org tgk org nyapu sapoh bira jalan tgk org kije bandoran ape salohnye belanja dia makan bayor makan dia semeje buat la ni petua murah rezeki ni dok kedekut nok mapuh time bayor bayor sorang je.
9. Menang akhirat ni Quran Hadis sape ikut quran hadis maka dia la menang walaupun susah walaupun kene hina nabi kata org ini menang besor.Ni skrg ni kalu bleh jd menteri menang putrjaya belum tentu kite menang di akhirat kene molek jahak lagi drpd hok ade leni.Sbb tu kene cari redho Allah.
10. Jangan main main bab syurga neraka ni kalu g mekoh 14 kali pun tp Allah boleh je nok bubuh kite dlm neraka kekal dulu kini selamanya.Nabi kata api yg kamu duk guna leni henye 1 juzuk je drpd 70 juzuk api neraka makne 70 kali ganda api neraka dgn api dunia tp kite kene api dunia je pun dok cekak nok glebek nyeng muke bayangkan ah api neraka.Allah kata kulit2 ahli neraka yg tercabut bile dibakar akan diganti dgn kulit baru lalu dibakar lagi supya mereka betul2 rasa akan azabnye neraka nih.
Wallahua'lam semoga perkongsian ini bermanfaat

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Mung Tanye, UAI JAWAB

LANGSUNG DARI MEKAH(JIKA TIDAK BOLEH LOAD,SILA REFRESH PAGE)

LANGSUNG DARI MEKAH.sila klik disini xxxxx

Dapatkan Domain dan Hosting Termurah di Malaysia

Malaysia Web Hosting

GUNALAH PAYPAL UTK BISNES ANDA

Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.

USTAZ AZHAR DI FACEBOOK

CERAMAH DAN KULIAH TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ

Langgan Sekarang:

Senarai Pengedar VCD Yang Sah

Che Mohd : Kuala Terengganu : 019 927 4186/017 910 0958
Tg Yong : Kuala Terengganu : 013 950 4919
Nazri : Losong : 019 925 6156
Abd Rahim : Batu 6 : 017 966 0266
Ju : Kuala Ibai : 019 991 5568
Ahmad Jefri : Dungun : 013 980 7076
Mohd Zahariza : Kemaman : 019 989 2325
Rosli Ngah : Pasir Puteh : 013 989 8867
Rashid Ismail : Kelantan : 017 930 0470
Haji Man : Kelantan : 012 908 3958
Zam Abd Wahab : Endau/Mersing : 016 776 8789
Hj Hashim : Kuantan : 019 982 4009
Annuar : Temerloh : 019 931 6843
Khairul Azha : Melaka : 019 245 7253
Jafry : Johor : 013 755 6016
Aizat : Kedah : 019 512 1064