IKLAN: Tawaran Menarik UNTUK PENGUNJUNG BLOG INI

IKLAN: Tawaran Menarik UNTUK PENGUNJUNG BLOG INI
TUKARKAN SIMKAD PREPAID ANDA KE SIMKAD PREPAID TONE EXCEL. DENGAN MODAL SERENDAH RM95.40 ANDA AKAN DIBERI SIMKAD PERCUMA DAN KREDIT RM30. Nak tahu APA KELEBIHANNYA? ANTARANYA: Jika anda topup RM30, anda akan dapat kredit/airtime sebanyak RM30 dan tambahan data internet sebanyak 1.5 GB untuk selama 15 hari percuma. Jika anda topup RM50, anda akan dapat kredit/air time sebanyak RM50, tambahan data internet sebanyak 2.5 GB dan 100 minit panggilan percuma kesemua rangkaian., TAKAFUL PERCUMA RM50,000. KLIK LINK DIATAS

Adab Menjadi Hamba Allah - Tuan Guru Nik Abdul Aziz- kredit zon kuliah

~ Sikap kebanyakan orang yang buat masjid macam masuk kedai kopi
~ Doa masuk Masjid dan niat setiap kali masuk masjid
~ Maksud Iktikaf 
~ Ajar diri supaya reti beza antara masuk rumah Allah dan masuk rumah kita..
~ Adab nak duduk dalam masjid
~ Jasa besar dan kemuliaan Nabi Muhmmad S.A.W
~ Benda yang kotor dan tak layak dibawa masuk kedalam Masjid..
~ Ruginya kalau cari harta yang tak da rahmat 
~ Doa keluar masjid dan huraiannya

Adab Menjadi Hamba Allah - Tuan Guru Nik Abdul Aziz~
 Sikap kebanyakan orang yang buat masjid macam masuk kedai kopi~ Doa masuk Masjid dan niat setiap kali masuk masjid~ Maksud Iktikaf ~ Ajar diri supaya reti beza antara masuk rumah Allah dan masuk rumah kita..~ Adab nak duduk dalam masjid~ Jasa besar dan kemuliaan Nabi Muhmmad S.A.W~ Benda yang kotor dan tak layak dibawa masuk kedalam Masjid..~ Ruginya kalau cari harta yang tak da rahmat ~ Doa keluar masjid dan huraiannya
Posted by Zonkuliah

Dajjal Duduk dibawah Tembok Cina - Ustaz Azhar Idrus

Ceramah Ustaz Azhar Idrus 2015
  • dajjal duk mane?
  • imam mahadi nok keluar mase nok qiamat,ye ke dok?
  •  siapa sebenor imam mahadi?
  • turunnya nabi isa
  • bilangan isteri nabi 9@11..
  • lintas depang org yang seambahyang...

SANTAI: kenali ***tut dan tuannya......

Mari kenali perwatakkan anda. Pengkajian ini telah dibuat bertahun2 lamanya. Sila nilai.
Masaalah berkaitan dengan Kentut.
Siapa sangka isu kentut pun boleh dijadikan sebagai pedoman dalam menilai keperibadian seseorang. Kentut merupakan augerah yang diberikan oleh Pencipta malah ia merupakan satu nikmat dapat melepaskan
Jom kenali diri anda melalui cara dan tabiat kentut pula. Jangan ada yang tersengih-sengih malu pula lepas membaca ya......
ORANG TIDAK JUJUR
Orang yang kalau kentut menyalahkan orang lain.
ORANG BANGANG
Orang yang menahan kentutnya sampai berjam-jam.
ORANG BERWAWASAN LUAS
Orang yang tahu bila harus kentut.
ORANG YANG PELAHAP
Kentut time tengah makan.
ORANG YANG PERIANG
Kentut pelan-pelan kemudian senyum sorang sorang.
ORANG SENGSARA
Orang yang ingin kentut tapi tak boleh kentut.

Nota kuliah Ustaz Azhar Idrus di Surau Flat Gelong Bilal. Ahad | 11.10.2015

Kitab Perisai Bagi Sekalian Mukallaf
Orang Beriman Yang Masih Melakukan Dosa
1. Kalau Allah kahendak walaupun dia tu dosa banyak mana pun Allah akan ampun dosa dia tp jika Allah xberkahendok nok ampun dosa dia maka dia kene mohon ampun la pada Allah,kene taubat la maka disini siapa yg mohon ampun maka Allah akan ampun dosanya ini pegangan ASWJ.
2. Kalau org kafir yg mati dan dia tidak mintak ampun maka Allah dok ampun doh la pernah ditanya bbrp ulamak antaranya syeikh ibnu hajar,syeikh izzudin al haitami adakah Allah ampun dosa org kafir yg selalu buat baik?Jawabnya Allah tetap dok ampun cume Allah balas atas dunia je cth murah rezeki dan panjang umur.Kite ni islam tp kedekut pahit nok bersedekkah nok muroh rezeki guane?
3. Dan bile Allah mengampun ni maka dok kire sape la Dia nk ampun dgn syarat dia org beriman yg menginshbatkan syahadah serta dia tetap makna syahadah itu sgguh2 dlm hati walaupun dia mengerjakan dosa yg banyak.
4. Allah ampun org ni org ni bukan krn tekanan dr sesiapa krn Allah ni semata mata dia memilih utk memberi kebaikan sbb tu kita ni kalu susoh harap2 lah susoh itu membalas dosa kita di masa lalu.Kite nok senang sokmo bile senang jahak dulu2 Allah dok bayor lagi baik kite harap susoh kita diampun oleh Allah sebelum dpt balasan di akhirat biarlah ia jd kafarah kesalahan kita yang lalu.
5. Rabiatul Adawiyah ni wali Allah dia jatuh tangga sapa berdarah jari jari kaki dia,hingga sampai bawah dia menangis lalu ade 2 org tgk dan perli guane name besor ngak wali sohor jatuh gtu nangis doh,pahtu Rabiatul Adawiyah kata aku nangis bukan sbb luka tp sbb jari lain yg tak luka yg x diampun dosa ku maka tembor bodo je 2 org tu.

Nota kuliah Ustaz Azhar Idrus terkini di Masjid At Taqwa Batu 6 Kuala Terengganu.

Sabtu | 10.10.2015
Nota kuliah Ustaz Azhar Idrus terkini
Kitab Hadis 40
Makan Yang Halal
1. Halal ni lawannya haram,bende yg halal ini kalu kite ambil dpt pahala krn kita buat krn ikut perintah Allah,bile nok tahu haram halal ni maka kaedahnya kene cari ilmu lah,Kene ngaji lah kat ustaz2 ngajor atau ulamak mari ngajor dumoh bulih belaka asalkan tahu hukum halal dan haram ni.
2. Leni ulamak kamain karang kitab wak mudoh mudoh tp dok mari jgk dengor leni peseng pelik dok wahi dgr tp bab politik depan kali sokmo konon pejuang rakyat ah tp sejid surau xdok muka dia kepala hotok mung.Muka dia ade belaka tepek dalam facebook bersih 1 bersih 2 bersih 3 bersih 4 ade belaka muka dia tp bab ngaji ugama xdok ni jenis tukkk mung belaka ah tu.Kene ngaji ah
3. Ade yg haram ni asalnya haram tp bile keadaan tertentu ianya boleh jadi halal cth org yg keputusan belakan makanan lalu dijumpai bangkai lembu dan jika dia tak makan dia akan mati jadi daruroh itu mgharuskan dia makan yg diharamkan dan mestilah mengikut sukatan dan syarat yg dibenarkan.
4. Doh kite xdok daruroh pun makang haram doh ingat molek jenis makang haram ni ibadat dia tidak akan diterima olih Allah swt.Walaupum mu paka serban besor koloh sura tp bahang pitih derma bahang pitih anok yatim segala amalanmu dok diterima skepeng sbb tu kene belajor kalu dok belajor dok reti ah.

Hukum Beri Salam Dengan Lafaz SALAM atau AL-SALAM Sahaja-Ust Naim


Soalan:
Apakah hukum mengucapkan salam dengan lafaz SALAM atau AL-SALAM, tanpa menyebutnya secara sempurna Assalamu’alaikum warahmatullah wabarakatuh. Ucapan ini disebarkan melalui sms dan seumpamanya. Harap mendapat penjelasan dari Ustaz.
Jawapan:
Asal lafaz salam ialah ْاَلسَّلامُ عَلَيْكُم, lafaz salam tersebut boleh dengan lafaz Makrifah iaitulah ْالسَّلَامُ عَلَيْكُم, boleh juga dengan lafaz Nakirah iaitulah سَلَامٌ عَلَيْكُم, seperti yang terdapat di dalam nas-nas sahih dari al-Quran dan al-Sunnah. Ibn Abi Zaid al-Maliki berkata di dalam risalahnya:
والسلام أن يقول الرجل: السلام عليكم، ويقول الراد: وعليكم السلام، أو يقول: سلام عليكم
Maksudnya: “Lafaz salam iaitulah seseorang menyebut: “Assalamu’alaikum.” Yang menjawab pula menyatakan: “Wa’alaikumussalam.” Atau: “Salamun ‘Alaikum”
Al-‘Adawi ketika mensyarahkan perkataan ini menyebut:
ولا يجزئ السلام فقط بدءا وردا، لأنه عبادة فتتبع كالصلاة
Maksudnya: “Dan tidak memadai dengan lafaz al-Salam sahaja sebagai memulakan atau menjawab salam, ini kerana salam adalah ibadah, maka ia mesti mengikut sunnah, sepertimana solat.”

Doa seorang kekasihNya....

Doa seorang kekasihNya....

وعن أبي الدرداء قال، قال رَسُول اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيهِ وَسَلَّم: (كان من دعاء داود : اللهم إني أسألك حبك وحب من يحبك، والعمل الذي يبلغني حبك، 
 اللهم اجعل حبك أحب إليّ من نفسي وأهلي ومن الماء البارد) رَوَاهُ التِّرمِذِيُّ وَقَالَ حَدِيثٌ حَسَن
Daripada Abi Darda berkata ia, Rasulullah SAW bersabda : " Adalah di antara doa Nabi Daud SAW : " Ya Allah..aku memohon cintaMu dan cinta orang yang mencintaiMu dan Amalan yang menyampaikan aku kepada cintaMu. Ya Allah..Jadikanlah cintaMu lebih aku cinta dari diriku sendiri, juga ahli keluargaku dan dari air yang sejuk ".
HR Tirmizi

Jadikan kami Ya Rabb kekasihMu...

ABi
Tarbiyah Melaka

Saat kita sedang berseronok......

Cuba bayangkan.
Saat kita sedang berseronok.
Bumi bergegar dengan dahsyat.
Kita panik cari keluarga kita.
.
Kita cari tak jumpa, waktu tu manusia berlari, berlanggar
antara satu sama lain.
Kita nampak dunia waktu tu penuh dengan ketakutan, bukan
keseronokan lagi.
.
Bintang mulai jatuh.
Gunung, bukit terbelah.
Langit jatuh.
Haiwan dan manusia berlari untuk selamatkan diri.
.
Saat itu kita tidak dapat lari lagi.
Nak lari ke london? Sepanyol? Turkey? Korea?
Tidak.! Kau berhadapan dengan
'Hari Kiamat'.
.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Mung Tanye, UAI JAWAB

LANGSUNG DARI MEKAH(JIKA TIDAK BOLEH LOAD,SILA REFRESH PAGE)

LANGSUNG DARI MEKAH.sila klik disini xxxxx

Dapatkan Domain dan Hosting Termurah di Malaysia

Malaysia Web Hosting

GUNALAH PAYPAL UTK BISNES ANDA

Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.

USTAZ AZHAR DI FACEBOOK

CERAMAH DAN KULIAH TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ

Langgan Sekarang:

Senarai Pengedar VCD Yang Sah

Che Mohd : Kuala Terengganu : 019 927 4186/017 910 0958
Tg Yong : Kuala Terengganu : 013 950 4919
Nazri : Losong : 019 925 6156
Abd Rahim : Batu 6 : 017 966 0266
Ju : Kuala Ibai : 019 991 5568
Ahmad Jefri : Dungun : 013 980 7076
Mohd Zahariza : Kemaman : 019 989 2325
Rosli Ngah : Pasir Puteh : 013 989 8867
Rashid Ismail : Kelantan : 017 930 0470
Haji Man : Kelantan : 012 908 3958
Zam Abd Wahab : Endau/Mersing : 016 776 8789
Hj Hashim : Kuantan : 019 982 4009
Annuar : Temerloh : 019 931 6843
Khairul Azha : Melaka : 019 245 7253
Jafry : Johor : 013 755 6016
Aizat : Kedah : 019 512 1064